It’s time to glow …

De voorbereiding achter de schermen

Iedere huid heeft zo zijn/haar specifieke noden, deze kunnen veranderen van seizoen tot seizoen en naar mate we ouder worden. Daarom is het belangrijk dat je zelf je huid goed (leert) kennen en tijdig in te grijpen. In de praktijk komen wij alle soorten mensen tegen, sommige zijn echt goed op de hoogte van de laatste nieuwigheden maar vergeten vaak dat dit misschien toch niet het ideale product voor hen is.

Bij Beauty Concept hecht ik als diplomeerde schoonheidsspecialiste met méér dan 10 jaar ervaring heel erg veel belang aan een juiste huidanalyse. Om jou huid te kunnen lezen, moet je al een beetje ‘verstand’ hebben van hoe deze werkt. Kleine subtiele tekenen geven vaak al weg wat er speelt, alles schakelt aan elkaar dus van A komen we op B uit met probleem C.

Door jaren ervaring met verschillende merken, vele trainingen later en uiteraard de interacties met verschillende soorten klanten gaf mij het gevoel dat er best nog wel veel werk aan de façade is😅. Zelf ben ik gefascineerd door hoe geweldig onze eigen huid werkt en met een beetje extra ondersteuning kunnen vele mensen zoveel meer uit hun huid halen. Nu moest ik natuurlijk nog ‘verzinnen’ hoe ik dit aan de vrouw kon brengen. Want niet iedereen kan de tijd nemen om uren bij de schoonheidsspecialiste te komen chillen, vaak gehaast de parfumerie of apotheek, al dan niet gemaquilleerd binnen holen. Hopend op het verlichtende advies, vaak met een zelf analyse van hun huidtype want die mensen daar hebben ook geen X-ray ogen die door de make-up kunnen kijken.

Als ik nu eens consult kon incalculeren, waarbij enkel de huid gedemaquilleerd zonder hele gelaatsverzorging aan bod kwam?

Ja in mijn eigen zaak, kan ik dit best wel introduceren … Op deze manier kan ik wel een andere doelgroep bereiken die snel even op de been geholpen word en thuisverzorgingsritueel upgrade en jawel ook kunnen genieten van de GLOW. Maximaal aan advies in heel beperkte tijd en je kan thuis zo aan de slag en voor een prijsje zijn we beide tevreden.

Kort samengevat er is nog werk aan de winkel. To be continued